• budzma.by
  • Пра нас
  • Крама
Будзьма беларусамі! Будзьма беларусамі!
telegram www.instagram.com/budzma/ Facebook.com vk.com twitter.com youtube.com
  • Актуаліі
  • Меркаванні
  • Маё права
  • Гісторыя
  • Літаратура
  • Фотарэпартаж
  • Афіша
  • "Будзьма!" прапаноўвае

АФІША

АФІША
УСЁ
ВЫСТАВЫ
ЛІТАРАТУРА
КАНЦЭРТЫ
ІНШАЕ
  • ГОРАД ▼
    • Брэст
    • Віцебск
    • Гродна
    • Мінск
    • Магілёў
    • Гомель
Google
Выставы Мінск

Персанальная выстава графікі Міраслава Паўлоўскага “Камуфляж”

Пачатак: 25.03 (17:00)
Галерэя “Акадэмія” Беларускай дзяржаўная акадэмія мастацтваў
(Мінск, вул. Сурганава, 14)

25 сакавіка ў 17-00 у Галерэі “Акадэмія” Беларускай дзяржаўнай акадэміі мастацтваў (вул. Сурганава, 14) адбудзецца адкрыццё персанальнай выставы польскага мастака Міраслава Паўлоўскага (Познань).

На выставе будуць прадстаўлены найноўшыя працы польскага мастака Міраслава Паўлоўскага (Познань), якія надрукаваны унікальнай тэхнікай УФ-друку на алюміневых пласцінах. Мастак пакажа графікі з цыклу “Камуфляж”, над якімі працуе многа гадоў і яны з’яюляюцца найбольш характэрыстычнымі для яго творчасці.

Міраслаў Паўлоўскі з’яўляецца прафесарам Мастацкага ўніверсітэта ў Познані і Універсітэта Мікалая Каперніка ў Торуню, дзе кіруе майстэрняй шоўкаграфіі. Таксама, ужо многа гадоў з’яўляецца куратарам Международнага трыенале графікі “Колер у графіцы”, Біенале графікі студэнцкей у Познані, з’яўляецца членам журы многіх графічных конкурсаў у Польшчы, у тым ліку Міжнароднага трыенале графікі ў Кракаве. За сваю творчасць быў многа разоў награджаны ў Польшчы і за мяжой. Займаецца станкавай (серыяграфія) і кніжнай графікай. Адбылася 61 персанальная выстава, а таксама прымаў удзел у 293 калектыўных выставах.

“Чалавек упісаны ў два светы – суб’ектыўны і аб’ектыўны – праз усё жыццё ён удасканальвае ўменне перакрочваць іх граніцы. Апранае розныя маскі, акружае сябе своеасаблівымі панцырамі, успрымаецца як фігура цьмяная, закрытая, недаступная і павярхоўная. Паняцце маскі, якое я тут ужываю, заснавана на супрацьпастаўленні аб’ектыўнай і суб’ектыўнай рэчаіснасці, чалавека ўнутранага і чалавека знешняга. Стэфан Хвін у адным з эсэ напісаў: “Твар з’яўляецца маскай “унутранага чалавека”. Засланяючы твар ці вочы, я раблю “героем” маіх графік спецыфічны від маскі. “Твар гаворыць. Гаворыць у тым сэнсе, што менавіта ён робіць магчымым і распачынае ўсялякі дыскурс”, – напісаў Левінас. Паміж фатаграфічным пачаткам і яго графічным эфектам пашырае магчымы дыскурс на тэму патэнцыйнасці значэнняў, патэнцыйнасці самога малюнка.
Праграмнае заціранне выразнасці малюнка, давядзенне твару постаці да ролі маскі ці пэўнага зрэдукаванага знаку, якое з’яўляецца лейтматывам усяго цыклу “Камуфляж”, – гэта мой асабісты каментар сучаснасці. Але гэтае заціранне выразнасці рэчаіснага малюнка непазбежна вядзе да спецыфічнай гульні паміж тым, што патэнцыйна існуе ў сферы ідэі, “памяці” малюнка пра тое, што сканкрэтызавана ў канчатковым графічным адбітку. Для мяне гэта працэс рэдукавання мастацкіх знакаў, але не значэнняў. Адсюль усялякае маніпуляванне зафіксаванай папярэдне рэчаіснасцю, сэнсавым напаўненнем зыходнага клішэ вядзе часцей за ўсё да такога яе пераўтварэння, што малюнкавы эфект становіцца пэўнай сумай, абагульненнем многіх канкрэтных малюнкаў, або вядзе да амаль поўнага аслаблення сэнсавых сувязяў паміж тым, што было для мяне зыходным пунктам, і тым, што аказалася фінальным эфектам. Такім чынам зыходны малюнак пазбаўлены прастаты і банальнасці, а праблема фальшу і праўды матрыцы да рэальнасці знятая.
Дзякуючы адпаведным камп’ютарным праграмам, я лічбава згенерыраваў постаць, хацелася б сказаць, чалавека ўніверсальнага, які выглядае як сапраўдны: мае рукі, ногі, цела, але праўдзівым не з’яўляецца. Ён з’яўляецца ілюзіяй сапраўднага. Далей, робячы мультыплексаванне твараў “мадэлі”, я давёў да сітуацыі, у якой наступала неразрыўная сувязь намераў з рэальнасцю. Штучныя кібермаскі пачалі жыць уласным жыццём, удаючы нашы твары. Яны сталі патэнцыйным вобразам кожнага з нас.

Часам мне здаецца, што гэтыя дзеянні вядуць мяне да апалогіі малюнка як такога; мы не памятаем ні месцаў ні людзей, але памятаем малюнак, які заўсёды раней ці пазней уцякае, радзее, размываецца. Ён існуе ў неакрэленым вымярэнні: неяскравы і таямнічы, існуе больш інтэнсіўна і пастаянна”.

Міраслаў Паўлоўскі, 2012


« Папярэдняя падзея
Наступная падзея »

Апошнія навіны

    Музыка
    Беларускі фонд культурнай салідарнасці распачынае анлайн-фэст #АртыстыПерамогі!
    Каранавірус
    Чаму адны хварэюць на кавід цяжэй за іншых? Прычынай могуць быць антыцелы-пярэваратні
    Гісторыя
    Што паглядзець у Глыбокім? Згушчонка, барока, радзіма Ластоўскага
    Краіна
    У Валожынскім раёне скралі валун плошчай з пакой
    Грамадства
    «Пэрспэктыва нашай перамогі відавочная», — Уладзімер Някляеў
    Праект Кірыла Стаселькі "Можам"
    «Заўважыў, што зло ўжо навісла над табой і плюе табе ў твар. Тады немагчыма трымаць вочы заплюшчанымі»
    Гісторыя
    Хто такія «гыцалі» і дзе была Сліжоўка? Ўспаміны пра пасляваенны Гродна
    Мастацтва
    Містычна трапіў у Парыж і містычна адкрыў магілу Мадыльяні
    Грамадства
    Сем гадоў таму ў Кіеве загінуў Міхась Жызьнеўскі. Гісторыя жыцьця, сьмерці і ўганараваньня беларускага Героя Ўкраіны
    Грамадства
    Да ўладальніка крамы з нацыянальнай сымболікай у Баранавічах прыйшла праверка ДФР
    Грамадства
    Алег Трусаў: Нацыянальная сімволіка для рэжыму – сімвал пратэсту
    Грамадства
    Фонд культурнай салідарнасці дамагаецца выключэння Белтэлерадыёкампаніі з EBU
    Грамадства
    Смяротнае пакаранне: за паўкроку да адмены?
    Музыка
    Няправільны тэкст: як песні Naviband «баняць» на конкурсах і святах
    Адукацыя
    У Польшчы адкрылі дыстанцыйную «Беларускую акадэмію». Пачалі з падрыхтоўкі спэцыялістаў для дзяржорганаў

Афіша

  • 06.05 20:00Народны альбом

УСЕ ПАДЗЕI

Рассылка навінаў

Важнае пра нас

  • Што такое "Будзьма беларусамі!"
  • Рэкламадаўцам
  • Асобы кампаніі
  • Усе праекты "Будзьма!"
  • Рэдакцыйная пошта: razam@budzma.org

Папулярнае

    • Віктар Марціновіч: Пуцін на беларускай сцежцы
    • Спрэчнае жыццё бацькі беларускай граматыкі
    • Фазэль, бізнес і правы чалавека. Беларускі трыгер еўрапейскай палітыкі
    • «Словы мацней»: Галіна Казіміроўская чытае твор Міхася Чарота
    • Дзве матрыцы і адна Галгофа Аляксея Навальнага

Ахова спадчыны

  • Смуткуем…
  • Сумесныя кансервацыйныя працы
  • Новыя перспектывы супрацы
  • Другое жыццё твора мастацтва
  • Праблема Жыровічскага манастыра вырашана
© Грамадская культурніцкая кампанія «Будьма беларусамі!», 2008-2019.
Логотип
Распрацавана і звярстана Логотип компании IBWM