• budzma.by
  • Пра нас
  • Крама
Будзьма беларусамі! Будзьма беларусамі!
telegram www.instagram.com/budzma/ Facebook.com vk.com twitter.com youtube.com
  • Актуаліі
  • Меркаванні
  • Маё права
  • Гісторыя
  • Літаратура
  • Фотарэпартаж
  • Афіша
  • "Будзьма!" прапаноўвае
14.07.2016 | Музыка Беларуская мова Adnak!

Как белорусская музыка в ТВ-рекламе помогает бренду выделить свой ролик

Как часто вы слышите музыку белорусских исполнителей в белорусских же рекламных роликах? Пожалуй, если напрячь память, то пара-тройка примеров наберется? Действительно, местные синглы – достаточно редкое явление в нашей ТВ-рекламе, хотя те проекты, где они звучат, можно заслуженно назвать яркими и запоминающимися. Но чаще всего – мы слышим ноунейм фоновую инструменталку, которую потом и вспомнить сложно.

Marketing.by поговорил с Дмитрием Безкоровайным — музыкальным pr-менеджером – и Русей, вокалисткой группы SHUMA, о том, почему компании неохотно используют белорусскую музыку в рекламе, и как она на самом деле может увеличить узнаваемость бренда.

Дмитрий Безкоровайный, музыкальный pr-менеджер, руководитель проекта Experty.by — белорусская музыка

Unknown.png
– Ситуация с присутствием белорусской музыки в рекламе достаточно сложная. Например, я интересуюсь темой, но сегодня с трудом смог вспомнить 4-5 примеров использования музыки белорусских артистов (не берем в расчет штатных рекламных композиторов) в белорусской рекламе за последние 5-10 лет. С помощью опроса в соц. сетях я собрал чуть больше — 10-15 примеров. Это очень мало по всем меркам.

Лидский квас. Ляпис Трубецкой «В платье белом»

velcom 15 гадоў з вамi‬. Лявон Вольский «Простыя словы»

«Belarus N» инновационный проект «БЕЛОРУСНЕФТЬ». Лявон Вольский «Тры Чарапахі»

Скажем, я не помню, чтобы в рекламе звучала музыка «Серебряной свадьбы», «J:морс» и многих других белорусских артистов, у которых хватает популярных и узнаваемых песен. Или взять атмосферную инструментальную музыку Port Mone. А ведь есть еще много неизвестных, чья музыка может прекрасно подойти.

Что происходит сейчас… Большинство белорусских роликов в качестве музыкального сопровождения используют безвестную музыку из западной платной музыкальной базы. Или специально написанные инструменталы, которые на заказ делает в Беларуси несколько рекламных композиторов.

ИСТОРИЯ ТАКОЙ МУЗЫКИ НАЧАЛАСЬ И ЗАКОНЧИЛАСЬ В РОЛИКЕ. ОНА СЫГРАЛА СВОЮ ВТОРОСТЕПЕННУЮ РОЛЬ И УШЛА В ГЛУБОКИЙ АРХИВ. НИКАКИХ БОНУСОВ ДЛЯ РЕКЛАМОДАТЕЛЯ. ЕСЛИ ЖЕ НАЙТИ ПОДХОДЯЩУЮ МУЗЫКУ БЕЛОРУССКОГО АРТИСТА, ТО БОНУСЫ БУДУТ. ПРИ ОТСУТСТВИИ ДОПОЛНИТЕЛЬНЫХ ЗАТРАТ.

Качественная белорусская музыка для рекламы на самом деле есть. Например, по линии Experty.by у меня на руках есть база из более чем 500 белорусских альбомов. Уже несколько лет я предлагаю разным агентствам, включая достаточно крупные и активные, за идею подобрать музыку для их роликов. Подобрать просто варианты, которые они смогут рассматривать или предлагать клиентам наряду с покупной музыкой из каталогов. Известные и неизвестные.

В итоге за все это время лишь 3-4 раза доходило до конкретной задачи. Причем один из этих случаев был успешным — новогодний ролик для Marketing.by с музыкой инди-группы Vegetables. То есть в принципе, неплохой процент успеха, пусть даже ролик сугубо для интернета. Все потом удивлялись: “Как? Это белорусы? Да ну! Слишком круто звучит!”Новогодний ролик marketing.by. Vegetables

Квас «Хатні». Rokash «Сокал»

velcom Я+Ты. Ляпис Трубецкой «Ау»

ПРИЧИНЫ ТЕКУЩЕЙ СИТУАЦИИ ПОНЯТНЫ: С ОДНОЙ СТОРОНЫ БЕЛОРУССКУЮ МУЗЫКУ ЗА ПРЕДЕЛАМИ НЕСКОЛЬКИХ ОСНОВНЫХ ИМЕН РЕКЛАМЩИКИ И РЕКЛАМОДАТЕЛИ НЕ ОЧЕНЬ ЗНАЮТ. С ДРУГОЙ — РАБОТАТЬ СО СТОКАМИ ИЛИ С КОМПОЗИТОРОМ ПОД РЕФЕРЕНС ПРОЩЕ. ПОЭТОМУ И НЕОБХОДИМА ПОМОЩЬ В ПОДБОРЕ.

Nokia Lumia 735. Sang Sattawood «I Said»

Гимн для фестиваля «Рок за Бобров». Яnkey

5 бонусов для рекламодателя при использовании белорусской музыки по мнению Дмитрия Безкоровайного

1. Используя узнаваемую песню, рекламодатель выделяет свой ролик из общего ряда на радио и тв, значительно повышая его эффективность.

2. Рекламодатель может получить новостной повод, который позволит донести ролик другими каналами до дополнительной аудитории. Ведь сообщение про рекламный ролик, как таковой, никто не будет печатать за исключением парочки специализированных ресурсов. А тут уже другой поворот — приличный пиар. Плюс в соц. сетях репосты, если что-то действительно неожиданное и узнаваемое в рекламе появляется.

3. Использование музыки в рекламной кампании может дать прирост популярности артисту и это потом еще заметное время будут ассоциироваться с конкретным брендом: “А, это ребята, которые из вот той рекламы!”

4. В случае удачи артист или группа эту песню у себя на концертах будет исполнять и опять же все будут вспоминать о ролике и бренде.

5. Но если вам прямой выгоды на уровне своей работы мало, то подумайте о более глобальном и общем: удачное использование белорусской музыки в рекламе помогает расширить границы белорусского культурного поля. Благодаря использованию в вашем ролике о качественной белорусской музыке узнает больше людей.

Важно отметить, что дополнительных бюджетов в большинстве случаев это не потребует — в нынешних условиях многие белорусские артисты будут только рады сотрудничеству в пределах стандартного бюджета композитора.

Помимо использования готовой музыки, возможны и более сложные формы сотрудничества с белорусскими артистами. Например, когда песня пишется артистом под конкретного заказчика. Свежий пример – группа «Яnkey» для фестиваля «Рок за бобров» записала песню «Рок внутри», которая сопровождает яркий ролик и ее уже активно гуглят в Интернете. Еще вариант – участие музыкантов в рекламе. Персонажи могут быть разными от вездесущего Солодухи до молодых артистов. Например, рок-группа Akute в 2013-2014 иллюстрировала пример молодых и успешных на постерах для “Nescafe 3 в 1”. Также из немузыкального использования –голос Лявона Вольского в свежей рекламе “Лидского”.

Руся, вокалистка группы SHUMA

10152528_10153135484767042_58805272349184622_n.jpg

Мы мелі два ўдалыя рэкламныя праекты з нашай музыкай. Гэта непасрэдна «Бульбаш» і «Аліварыя». Для «Аліварыі» мы пісалі асобны трэк для анлайн-каляд.

Бульбаш “Традыцыі на новы лад”. Shuma “Вецярок вее/Ой еду я дарогаю”

Удзел у рэкламе вельмі добра працуе на пазнавальнасць. Пасля супрацы з «Бульбашом» нас сапраўды пачалі пазнаваць. Бо тэлевізар глядзяць многія. Тым больш з’яўленне гурта на тэлебачанне ці ў рэкламе адразу падвышае статус музыкаў у вачах грамадства.

Дарэчы, мы вельмі адкрытыя для супрацы. Але існуюць крытэры, якіх мы прытрымліваемся і наўрадці пагодзімся на супрацу з замоўцам, які не адпавядае нашым ідэалагічным ці эстэтычным патрабаванням. Прыгажось прадукту для нас вельмі істотна. Але пакуль усе прапанаваныя праекты былі прыгожымі і добрымі.

На жаль, вельмі мала кампаній, якія ўключаныя ў беларускае культурнае поле. Магчыма яны бы зразумелі, што беларуская музыка выдатна спрацоўвае і надае ўнікальнасці любому праекту.

Marketing.by

Tweet

Апошняе ў рубрыцы:

valiancina_shauchenka
Гісторыя

Спрэчнае жыццё бацькі беларускай граматыкі

Сёння — 129-я гадавіна з дня нараджэння беларускага навуковага і грамадска-палітычнага дзеяча Браніслава Тарашкевіча. Асоба стваральніка першай беларускай граматыкі вельмі спрэчная, адны лічаць яго выбітным...

valiancina_shauchenka
Грамадства

«Зіма ваша, вясна — наша». Вадзім Мажэйка пра сыход з унівэрсытэту фізкультуры і стратэгічную перамогу

Аналітык Вадзім Мажэйка тлумачыць «Свабодзе», чаму ён вырашыў звольніцца зь Беларускага дзяржаўнага ўнівэрсытэту фізычнай культуры, дзе чатыры гады выкладаў гуманітарныя дысцыпліны. Вадзім Мажэйка ...

valiancina_shauchenka
Літаратура

Пачаўся прыём заявак на прэмію «Дэбют» імя Максіма Багдановіча

Стартуе новы сезон літаратурнай прэміі «Дэбют» імя Максіма Багдановіча. Прэмія прысуджаецца за найлепшую дэбютную папяровую ці электронную кнігу на беларускай мове. Прымаюцца кнігі, выпушчаныя ў 2019 і...

valiancina_shauchenka
Грамадства

У Мінску развіталіся з Леанідам Лычом

Леанід Лыч пайшоў з жыцця 17 студзеня. Развітанне са знаным гісторыкам, прафесарам, доктарам гістарычных навук адбылося 19 студзеня ў памінальнай залі на Сямашка, 8/8, піша Новы Час. ...

Апошнія навіны

    Гісторыя
    Спрэчнае жыццё бацькі беларускай граматыкі
    Грамадства
    «Зіма ваша, вясна — наша». Вадзім Мажэйка пра сыход з унівэрсытэту фізкультуры і стратэгічную перамогу
    Літаратура
    Пачаўся прыём заявак на прэмію «Дэбют» імя Максіма Багдановіча
    Грамадства
    У Мінску развіталіся з Леанідам Лычом
    Грамадства
    Перакладчыцу Вольгу Калацкую вінавацяць у хуліганстве і пераводзяць у жодзінскае СІЗА
    Замежжа
    ​​​​​​​«Забойства Шарамета будзе раскрытае», — былы спэцназавец Макар даў паказаньні ў Кіеве
    Каранавірус
    Сёння пачнуць вакцыянаваць медработнікаў, што знаходзяцца ў зоне рызыкі
    Грамадства
    «Залаты час жыцця, якім трэба карыстацца». Універсітэт Залатога Веку пачынае другі семестр: яшчэ можна паспець далучыцца
    Літаратура
    Як судзілі Святлану Алексіевіч
    Гісторыя
    «Сталінскі праспект мы называлі брадвеем». Як і чым жылі беларускія стылягі
    Літаратура
    Адам Мальдзіс уганараваны дыпломам БІНіМ Канады за 2020 год
    Грамадства
    Стваральнік надпісаў «Жыве Беларусь» на мапе: «Я таксама быў апалітычны»
    Музыка
    Таццяна Грыневіч: Я хачу вандраваць у сваёй вольнай Беларусі
    Фазэль, бізнес і правы чалавека. Беларускі трыгер еўрапейскай палітыкі
    Грамадства
    У Гомелі затрыманы праваабаронца «Вясны» Леанід Судаленка

Афіша

  • 20.01 19:00Анлайн-канцэрт Андрэя Мельнікава
  • 21.01 19:00Літаратурна-музычнае мерапрыемства “Мой Багдановіч”
  • 06.05 20:00Народны альбом

УСЕ ПАДЗЕI

Рассылка навінаў

Важнае пра нас

  • Што такое "Будзьма беларусамі!"
  • Рэкламадаўцам
  • Асобы кампаніі
  • Усе праекты "Будзьма!"
  • Рэдакцыйная пошта: razam@budzma.org

Папулярнае

    • Віктар Марціновіч: Пуцін на беларускай сцежцы
    • Ад пракату «Доваду» да закрыцця кінатэатраў. Падводзім вынікі 2020 года ў беларускай кінаіндустрыі
    • Інфармацыйныя спецаперацыі супраць Беларусі ў заходніх СМІ
    • 29-гадовы дырэктар Нацыянальнага гістарычнага музея пакідае пасаду
    • Што гэта за танцавальны флэшмоб «Іерусалім», да якога масава далучаюцца ўсё новыя беларусы?

Ахова спадчыны

  • Смуткуем…
  • Сумесныя кансервацыйныя працы
  • Новыя перспектывы супрацы
  • Другое жыццё твора мастацтва
  • Праблема Жыровічскага манастыра вырашана
© Грамадская культурніцкая кампанія «Будьма беларусамі!», 2008-2019.
Логотип
Распрацавана і звярстана Логотип компании IBWM