• budzma.by
  • Пра нас
  • Крама
Будзьма беларусамі! Будзьма беларусамі!
telegram www.instagram.com/budzma/ Facebook.com vk.com twitter.com youtube.com
  • Актуаліі
  • Меркаванні
  • Маё права
  • Гісторыя
  • Літаратура
  • Фотарэпартаж
  • Афіша
  • "Будзьма!" прапаноўвае
17.04.2013 | "Культурызм" з Віктарам Марціновічам

Віктар Марціновіч: Што я ненавіджу ў мінскіх кавярнях

Так, я памятаю, што яшчэ дванаццаць гадоў таму на праспекце ад Незалежнасці да Кастрычніцкай было 4 кавярні (самай атмасфернай з’яўлялася, відавочна, «Валерыя» aka «Філінз» з яе знакамітай кавай па-турэцку). Так, я разумею, што калі кавярневая культура ў горадзе паўстае за такі кароткі прамежак часу, хібы і недапрацовачкі непазбежныя. Але ведаеце, не трэба быць Хабермасам, каб убачыць простую сувязь паміж гарадской публічнасцю і тым, дзе і як людзі бавяць вольны час за кавай. Таму прашу ўспрымаць гэты тэкст не як енк чалавека, што «зажраўся» і «перасядзеў» у віленскіх кандытэрыях ды буланжэрыях. Спадзяюся, падсумаванне ўсіх слабых месцаў мінскіх кавярняў дапаможа ўладальнікам хутчэй выправіцца.

Вось спіс рэчаў, якія ўводзяць у шал у сталічных установах харчавання.

• Калі ў «элітных» (паводле цэнніка) рэстаранах сталы стаяць у сярэдзіне залы і нехта ўвесь час ходзіць міма цябе, як на вакзале.

• Калі месцы ў інтэр’еры арганізаваныя адным блокам, так, што спінка твайго крэсла аказваецца адначасова спінкай крэсла таго, хто сядзіць ззаду. Ці шчыльнячком падпірае яго так, што кожны твой рух аддаецца і адчуваецца іншым чалавекам. Калі «напарнік» трапляецца спакойны — добра. Але калі ззаду сядае зухаваты, знерваваны хлапчук, лепей адразу плаціць і ісці прэч, пакуль не пабіліся.

• Калі дапіваеш шклянку соку і бачыш на донцы сляды напою, які нехта спажываў да цябе (часцей за ўсё — ссохлую рэшту малака).

• Калі на краю прынесенай табе талеркі заўважныя тлустыя сляды ад пальцаў: рукі повара ў алеі, ён паставіў талерку на дэск для афіцыянта, той проста перадаў яе табе, не зважаючы на тое, што талерка павінна быць прынамсі чыстай.

• Калі побач сядзіць кампанія, што гучна і смачна мацюкаецца. Зразумела, што твае суседзі, іх выхаванасць і далікатнасць — пытанне збегу абставінаў (і, як той бы сказаў, тваёй кармы). Але ёсць месцы, дзе ты проста абавязкова сутыкнешся з брыгадай пацаноў з Малінаўкі. Прычым незразумела, чаму яны заўсёды цягнуцца менавіта ў гэтую ядальню: інтэр’ер, святло, кухня, усё астатняе будзе дасканалым.

• Калі ў залі невыносна пахне кухняй. Людцы, вы патрацілі $70 000 на еўрарэмонт, дык пачасаліся б набыць прамысловыя выцяжкі, што цалкам выдаляюць усе пахі з памяшканняў! Пасля асобных мінскіх кавярняў, у тым ліку тых, што месцяцца ў самым цэнтры, на К. Маркса, вопратка яшчэ некалькі дзён пахне згарэлай лазанняй. Асабліва цікава нюхаць гэты феномен у месцах, уладальнікамі якіх з’яўляюцца літоўцы: паспрабавалі б яны такое вырабіць у Вільні, паглядзелі б, што пра іх казалі б праз тыдзень!

• Калі ў меню рэстарацыі ёсць сушы, ты іх замаўляеш, іх табе прыносяць. Ты чакаеш прыбораў, з’яўляецца дзевачка, якая вінавата паведамляе, што «няма палачак, скончыліся», і замест іх кладзе нож і відэлец (рэальны выпадак, пры неабходнасці магу назваць месца). Цікава, дарэчы, чаму відэлец, а не лыжка. Лыжкай жа таксама можна — узяў рол, зачарпнуў «падліўкі», праглынуў, падчапіў трохі васабі: у вёсцы елі б так.

• Наогул, уся мінская сушы-культура — асобная размова. Ад музыкі ў інтэр’ерах да кітайскіх ліхтарыкаў і вясельных іерагліфічных пажаданняў (!), набытых на Жданах дзеля аздаблення японскай рэстарацыі. Кітай, Японія — гэта ж побач, чо? Калі знаходзіш крабавую палачку замест крэветкі ў макі, нават ужо не здзіўляешся. Для людзей што тунец, што курыная кілбаса — адна і тая ж Японія. Чырвоны імбір звычайна выглядае зліплым камяком, чорны соус прыносяць ужо ў талерцы і г.д., любы японалюб можа працягнуць спіс. На гэтым тле радуюць асобныя кампаніі, якія дагэтуль трымаюць узровень, працуючы па дастаўцы без памяшканняў.

• Калі зала абсалютна пустая, але табе прапануюць сесці за барную стойку. Бо ты адзін, а раптам набяжыць натоўп есці, піць і рваць баяны, а ты тут цэлы столік заняў!

• Калі ты сядаеш за столік без таблічкі «Reserved», і табе паведамляюць, што ён зарэзерваваны. Калі ён зарэзерваваны, чаму не паклалі таблічкі?

• Калі ў пятніцу з трох гадзінаў дня на ўсіх століках стаяць таблічкі «Reserved», хоць час рэзервацыі звычайна пачынаецца з 19—19.30. Мне падабаецца, як гэта робяць у кавярні «Амата» на Маркса: побач з абвесткай «Reserved» кладуць цыдулку з часам, калі столік давядзецца вызваліць. Тое ж самае паведамляе — толькі ўжо непасрэдна кліентам — адміністратар у Newscafe. Такая практыка падаецца прыязнай і зразумелай.

• Калі ты замовіў каву, а афіцыянтка тупа і механістычна ў чацверты раз прапануе табе «а дэсерцік»? Калі б хацеў дэсерціка, замовіў бы дэсерцік. Але ж калі прыйшоў пачытаць кніжку за кубачкам капучына, навошта мне той дэсерцік?

• Калі ў прыбіральні няма гарачай вады. Вось можаце называць мяне снобам, але для мяне гэта прынцыповы індыкатар стаўлення да кліента: шмат якія мінскія кавярні месцяцца не ў жылых дамах, а ў адміністратыўным фондзе. У такія будынкі часцяком не падведзеная гарачая вада, але ніхто не замінае ўладальнікам патраціць $50 на індывідуальны бойлер. Калі бойлера няма, спрабуеш вымыць рукі з мылам, а холад прадзірае ажно да касцей. Такая ж самая сумнеўная эканомія, калі ў прыбіральні няма папяровых сурвэтак, каб выцерці рукі пасля таго, як вымыў іх. І даводзіцца абтрасацца, як той сабака пасля дажджу. У сэнсе душэўнасці клопату пра камфорт мыцця рук не магу не згадаць «Маю англійскую бабулю» — вось дзе дасканаласць!

• Калі афіцыянт, прымаючы замову, нічога не занатоўвае, і ты думаеш: во памяць у хлопца! Але ў выніку прыносяць зусім не тое, што ты прасіў.

• Калі замест аліўкавага алею ў салату наліты сланечнікавы.

• Калі повар-беларус, гатуючы стравы кітайскай, в’етнамскай, індыйскай ці тайскай кухні, шчодра дадае солі. Соль на Усходзе амаль не выкарыстоўваецца, калі не верыце — пачытайце, як робіцца салёным знакаміты японскі соевы соус.

• У меню дагэтуль сустракаецца слова «экспрэса». Адзін буйны банк цяпер з годнасцю рэкламуе аднайменныя крэдыты.

• Калі афіцыянт, атрымаўшы грошы па рахунку, не прыносіць рэшты. Прага атрымаць чаявыя — рэч зразумелая, але хто б навучыў беларускіх афіцыянтаў сусветнай практыцы: ты разлічваеш кліента, прыносіш яму рэшту, нават калі яна вельмі невялікая, пакідаеш тэчку на стале — і толькі ў гэты момант кліент кладзе ўзнагароду. І ніяк інакш! Прытрымліваючы рэшту, ты можаш падмануць сябе, бо хто ведае — раптам кліенту ўсё так спадабалася, што ён рыхтуе для цябе $50 узнагароды, а ты заціснуў $4 і радуешся!

 

Віктар Марціновіч

Tweet

Апошняе ў рубрыцы:

valiancina_shauchenka
Грамадства

29-гадовы дырэктар Нацыянальнага гістарычнага музея пакідае пасаду

Яго называлі пратэжэ экс-міністра культуры Юрыя Бондара, піша Наша Ніва. minsknews.by Культуролаг Павел Сапоцька, які з’яўляўся дырэктарам Нацыянальнага гістарычнага музея Рэспублікі Беларусь, пакідае...

valiancina_shauchenka
Грамадства

18-гадовы палітвязень узяў віну на сябе, але і яго сяброўку не вызвалілі. Зірніце, як ён малюе

Сярод чатырох соцень зняволеных за палітыку ў Беларусі — трое зусім маладых, 18-гадовых, піша Наша Ніва. Дваіх з іх, Сафію Малашэвіч з Мазыра і Ціхана Клюкача з Брэста, акурат цяпер...

valiancina_shauchenka
Мастацтва

Мастак з Плошчы пераменаў: Карціна «Ромка, выходзь» аб тым, каб хлопцы выходзілі гуляць у мяч, а не паміраць

Мастак Андрэй Дубінін кажа, што цяпер ён стаў актуальным, хоць не хацеў гэтага. Яго карціна аб расстрэлах 1937 году «Ноч паэтаў», што прагрымела некалькі гадоў таму назад, па сутнасці, стала успамінам...

valiancina_shauchenka
Грамадства

Вольскі: «Яны ня хочуць, каб большасьць палюбіла іхні сьцяг, герб, лідэра»

Фармальны падыход. Прыйшоў яшчэ з СССР. Галачка стаіць, значыцца, усё зроблена. Насамрэч, можа быць усё, што хочаш — зроблена часткова, зусім не зроблена, але наяўнасць галачкі — упартая рэч, піша...

Апошнія навіны

    Грамадства
    29-гадовы дырэктар Нацыянальнага гістарычнага музея пакідае пасаду
    Грамадства
    18-гадовы палітвязень узяў віну на сябе, але і яго сяброўку не вызвалілі. Зірніце, як ён малюе
    Мастацтва
    Мастак з Плошчы пераменаў: Карціна «Ромка, выходзь» аб тым, каб хлопцы выходзілі гуляць у мяч, а не паміраць
    Грамадства
    Вольскі: «Яны ня хочуць, каб большасьць палюбіла іхні сьцяг, герб, лідэра»
    Мастацтва
    Палессе стане адной з сусветных пляцовак, дзе пройдзе конкурс мастакоў
    Грамадства
    «Выйшаў па цыгарэты і знік». Малады рэжысёр пяць месяцаў сядзіць на Валадарцы
    Грамадства
    У Мінскім раёне бацьку семярых дзяцей судзілі за бел-чырвона-белыя жалюзі
    Спорт
    Беларускіх футбалістаў зрабілі невыязнымі. «Каб захаваць дзяржаўныя грошы ў дзяржаве»
    Маё права
    Аўдыё пра забойствы і лягеры для пратэстоўцаў. Беларускія праваабаронцы зьвярнуліся ў ААН
    Спорт
    Škoda адмаўляецца спансіраваць ЧС па хакеі, калі ён пройдзе ў Беларусі
    Мастацтва
    У Полацку адкрылася выстава Канстанціна Вашчанкі
    Грамадства
    Лісты за краты. «Цісну рукі, абдымаю і веру ў хуткае вызваленне!»
    Грамадства
    Фазэль прызнаў, што зараз у Беларусі мала шанцаў прыняць ЧС па хакеі
    Грамадства
    Інфармацыйныя спецаперацыі супраць Беларусі ў заходніх СМІ
    Праект Кірыла Стаселькі "Можам"
    «Выпадкаў несправядліва асуджаных у Беларусі вельмі шмат»

Афіша

  • 20.01 19:00Анлайн-канцэрт Андрэя Мельнікава
  • 21.01 19:00Літаратурна-музычнае мерапрыемства “Мой Багдановіч”
  • 06.05 20:00Народны альбом

УСЕ ПАДЗЕI

Рассылка навінаў

Важнае пра нас

  • Што такое "Будзьма беларусамі!"
  • Рэкламадаўцам
  • Асобы кампаніі
  • Усе праекты "Будзьма!"
  • Рэдакцыйная пошта: razam@budzma.org

Папулярнае

    • Віктар Марціновіч: А зараз вернемся да нармальнага жыцця?
    • Запісы Зайцава — справа расійскіх нафтавікоў
    • Ад пракату «Доваду» да закрыцця кінатэатраў. Падводзім вынікі 2020 года ў беларускай кінаіндустрыі
    • Як у свеце адрэагавалі на візіт Рэнэ Фазэля да Лукашэнкі
    • «Словы мацней»: Аляксандр Памідораў чытае твор Зямы Піваварава

Ахова спадчыны

  • Смуткуем…
  • Сумесныя кансервацыйныя працы
  • Новыя перспектывы супрацы
  • Другое жыццё твора мастацтва
  • Праблема Жыровічскага манастыра вырашана
© Грамадская культурніцкая кампанія «Будьма беларусамі!», 2008-2019.
Логотип
Распрацавана і звярстана Логотип компании IBWM