• budzma.by
  • Пра нас
  • Крама
Будзьма беларусамі! Будзьма беларусамі!
telegram www.instagram.com/budzma/ Facebook.com vk.com twitter.com youtube.com
  • Актуаліі
  • Меркаванні
  • Маё права
  • Гісторыя
  • Літаратура
  • Фотарэпартаж
  • Афіша
  • "Будзьма!" прапаноўвае
26.06.2015 | Adnak!

Юлія Сімановіч: «Рэклама павінная быць не толькі беларускамоўнай, але і з беларускага матэрыялу»

Юлія Сімановіч – дырэктар па развіцці кампаніі «БланкАрт», якая прадае матэрыялы для шырокафарматнага друку і з’яўляецца сталым партнёрам фестывалю «ADNAK!». Юлія не толькі лічыць, што на бігбордах павінная часцей з’яўляцца беларуская мова, але і што самі бігборды мусяць быць зробленыя ў Беларусі. Яе кампанія – афіцыйны дылер банэрнага матэрыялу, які вырабляецца на кобрынскай фабрыцы «Ручайка». Чаму рэкламістам варта купляць беларускае, Юлія распавяла ў гутарцы перад фестывалем.

– Сёння шмат вонкавай рэкламы ў Беларусі робіцца на кітайскіх банэрных матэрыялах. Пры гэтым, магчыма, не ўсе ведаюць, што ў нас ёсць свая вытворчасць – фабрыка «Ручайка».

– «Ручайка» – гэта ж ткацкая фабрыка?

– Так, але ў 2010 годзе яе мадэрнізавалі, набылі італьянскую лінію, на якой цяпер вырабляюцца матэрыялы ПВХ. Адзін з іх якраз выкарыстоўваецца для вырабу банэраў.

– Чым добры беларускі матэрыял?

– Завод, які знаходзіцца ў Беларусі, мае сертыфікат, ён адказвае за якасць, дае гарантыі. Прывозячы матэрыялы «no name» з Кітая, імпарцёр ніякіх гарантыяў даць не можа, бо не можа кантраляваць працэс вытворчасці, максімум – абяцанне замяніць брак пасля таго, як рэклама надрукаваная і размешчаная на канструкцыях. Вызначыць, у чым прычына браку, тады ўжо вельмі складана. Калі ў выніку пастаўшчык прызнае, што матэрыял зроблены з парушэннем тэхналогіі, то чакаць замены давядзецца тры месяцы. Бо з Кітая матэрыял ідзе марскім шляхам у кантэйнеры, і, дарэчы, ніхто не ведае, што там з ім адбываецца і як гэта ўплывае на ягоныя якасці. Важна таксама, што калі мы набываем сваё, валюта не вывозіцца з краіны, а вытворчасць дае працоўныя месцы для беларусаў.

Тэхналогія вытворчасці на кобрынскай фабрыцы сапраўды еўрапейская. У Еўропе даўно робяць літы матэрыял, але цэны на яго для беларусаў высокія – недзе тры з паловай даляры за квадратны метр. А беларускі аналаг каштуе да двух даляраў. То бок мы захоўваем еўрапейскую якасць і прапануем нізкі кошт, амаль як на кітайскі матэрыял.

 – А шмат хто ў нас карыстаецца беларускімі матэрыяламі ў вонкавай рэкламе?

– Большасць буйных тыпаграфій пачынаюць абіраць беларускі матэрыял. Мы сталі дылерамі ў кастрычніку мінулага года. І з таго часу ўсе асноўныя гульцы на рынку паступова абіраюць яго.

Насамрэч я бачу толькі адзін выпадак, калі мэтазгодней набыць кітайскі матэрыял – гэта рэклама на кароткі тэрмін. Калі расцяжка павінная вісець адзін дзень, то якасць матэрыялу няважная, галоўнае кошт. У астатніх выпадках беларускі матэрыял найлепш пасуе для кліентаў, якія клапоцяцца пра свой імідж.

– Апроч «Ручайкі» ў Беларусі яшчэ ёсць такія вытворцы?

 – Няма. Год таму закрылася прадпрыемства «Тэхнатэкс», якое таксама рабіла банэрны матэрыял для шырокафарматнага друку.

– Калі вы прапануеце кліентам беларускія матэрыялы, ці сутыкаецеся з нейкім стэрэатыпам, што беларускае горшае?

 – Зрэдку можна сустрэць здзіўленне: “Беларусы робяць? Напэўна, як заўжды, дрэнна”. Але толькі ў першыя пяць хвілінаў размовы. Бо гэта тэхнічны прадукт, і дасведчаны кіраўнік разглядае канкрэтныя характарыстыкі матэрыялу.

Але ўвогуле сёння беларускае, наадварот, часцей асацыюецца з высокай якасцю. І мне падаецца лагічным, калі ў Беларусі, скажам, вырабляюцца добрыя малочныя прадукты, аддаваць ім перавагу перад замежнымі. Тое самае і з банэрным матэрыялам.

Юлія Сімановіч:  «Рэклама павінная быць не толькі беларускамоўнай, але і з беларускага матэрыялу»

– Тое, што вы пачалі прадаваць беларускі матэрыял, – гэта для вас не толькі камерцыйная цікавасць?

– Я працую ў вонкавай рэкламе ўжо больш за 7 гадоў. І мне цікава неяк уплываць на тое, што адбываецца на рынку. Вонкавая рэклама даволі запатрабаваная сёння, і доля матэрыялаў “Ручайкі” на рынку з кожным месяцам расце. Для мяне важна не проста прадаць, а прасунуць беларускі матэрыял, саму ідэю таго, што трэба ствараць беларускія аналагі, купляць сваё. Таму я і ўдзельнічаю ў фестывалі “Аднак!”. Мне здаецца, у нейкім сэнсе можна паставіць знак роўнасці паміж беларускамоўнай рэкламай і рэкламай, зробленай з беларускіх матэрыялаў.

– У чым, як вы думаеце, спецыфіка беларускамоўнай рэкламы? І чым для вас важны фестываль “ADNAK”?

– Мне здаецца, беларускамоўная рэклама мае больш сацыяльны, іміджавы пасыл. Яна дае магчымасць кожны раз праз мову судакрануцца з нашай культурай. Я думаю, калі кампанія пераходзіць на беларускую мову, то яна ні ў якім разе не звужае сваю аўдыторыю, а наадварот, пашырае.

Можа быць, ёсць праблема ў тым, што па-беларуску рэкламістам складаней данесці ідэю, бо спажыўцы недасканала ведаюць мову. І таму ў беларускамоўнай рэкламе асабліва патрэбныя яркія крэатыўшчыкі і прафесіяналы. Мне здаецца, асноўная мэта фестывалю “ADNAK!” якраз у тым, што ён з года ў год збірае разам такіх людзей, знаходзіць іх, выгадоўвае.

Гутарыла Аляксандра Дорская

Tweet

Апошняе ў рубрыцы:

valiancina_shauchenka
Літаратура

Генрых Далідовіч у праграме «Кантэкст». Глядзеце новы выпуск!

ГА «Саюз беларускіх пісьменнікаў» працягвае свой відэапраект — цыкл літаратурных гутарак «Кантэкст». У кожным «Кантэксце» вас чакаюць інтэрв’ю з вядомымі беларускімі літаратарамі, а таксама іх аўтарскія...

valiancina_shauchenka
Літаратура

Новая кніга «Беларускага кнігазбору»: украінскі дзіцячы бестселер па-беларуску

У кнігі «36 і 6 катоў» дзіцячай пісьменніцы Галіны Удавічэнка толькі ва Украіне — 35 перавыданняў, 149 тысяч асобнікаў! Пра беларускае выданне Нашай Ніве расказваюць самі перакладчыкі, дружная...

valiancina_shauchenka
Грамадства

Дзве матрыцы і адна Галгофа Аляксея Навальнага

Алесь Кіркевіч піша на budzma.by пра феномен расійскага палітыка Аляксея Навальнага Навальны зрабіў смелы ўчынак. Не паспрачаешся. Менавіта таму найбліжэйшым часам ён будзе піць зусім не нямецкае піва,...

valiancina_shauchenka
Літаратура

Рахункі вядомага беларускага выдавецтва заблякаваныя. Як можна яго падтрымаць?

15 студзеня ў выдавецтва «Янушкевіч» прыйшлі з аглядам супрацоўнікі Дэпартамента фінансавых расследаванняў. Дырэктара выдавецтва Андрэя Янушкевіча выклікалі на допыт. Увечары яго адпусцілі, але цяпер...

Апошнія навіны

    Літаратура
    Генрых Далідовіч у праграме «Кантэкст». Глядзеце новы выпуск!
    Літаратура
    Новая кніга «Беларускага кнігазбору»: украінскі дзіцячы бестселер па-беларуску
    Грамадства
    Дзве матрыцы і адна Галгофа Аляксея Навальнага
    Літаратура
    Рахункі вядомага беларускага выдавецтва заблякаваныя. Як можна яго падтрымаць?
    Культура
    Былы палац культуры ў Гродне стане музеем
    Краіна
    Заўтра чакаецца рэзкае пацяпленне. Чым гэта небяспечна?
    Літаратура
    Выйшаў Альманах беларускіх пісьменнікаў замежжа «Беларус» за 2020 год. Абвешчаны прыём тэкстаў у наступны выпуск
    Грамадства
    Улады забаранілі перавод часткі ахвяраваньняў беларускім сіротам, дзецям з анкалёгіяй і пацярпелым ад гвалту
    Грамадства
    Міністр інфармацыі прыгразіў заблакаваць TUT.BY
    Грамадства
    Праваслаўны святар і студэнткі Медуніверсітэта пачалі галадоўкі салідарнасці з палітвязнем Лосікам
    Краіна
    У маразы пад Гродна знайшлі новы від птушак для Беларусі - качку-каралінку
    Замежжа
    Цяпер яшчэ і Нартумбрыя
    Гісторыя
    Спрэчнае жыццё бацькі беларускай граматыкі
    Грамадства
    «Зіма ваша, вясна — наша». Вадзім Мажэйка пра сыход з унівэрсытэту фізкультуры і стратэгічную перамогу
    Літаратура
    Пачаўся прыём заявак на прэмію «Дэбют» імя Максіма Багдановіча

Афіша

  • 21.01 19:00Літаратурна-музычнае мерапрыемства “Мой Багдановіч”
  • 06.05 20:00Народны альбом

УСЕ ПАДЗЕI

Рассылка навінаў

Важнае пра нас

  • Што такое "Будзьма беларусамі!"
  • Рэкламадаўцам
  • Асобы кампаніі
  • Усе праекты "Будзьма!"
  • Рэдакцыйная пошта: razam@budzma.org

Папулярнае

    • Віктар Марціновіч: Пуцін на беларускай сцежцы
    • Інфармацыйныя спецаперацыі супраць Беларусі ў заходніх СМІ
    • 29-гадовы дырэктар Нацыянальнага гістарычнага музея пакідае пасаду
    • «Выпадкаў несправядліва асуджаных у Беларусі вельмі шмат»
    • «Словы мацней»: Галіна Казіміроўская чытае твор Міхася Чарота

Ахова спадчыны

  • Смуткуем…
  • Сумесныя кансервацыйныя працы
  • Новыя перспектывы супрацы
  • Другое жыццё твора мастацтва
  • Праблема Жыровічскага манастыра вырашана
© Грамадская культурніцкая кампанія «Будьма беларусамі!», 2008-2019.
Логотип
Распрацавана і звярстана Логотип компании IBWM