Абодва аўтары сёлета скончылі Школу маладога пісьменніка пры ГА “Саюз беларускіх пісьменнікаў”.
Дэбютную кнігу Антона Рудака (нар. 1989) склалі вершы, напісаныя за апошнія пяць гадоў. «Верхні горад» — гэта знаёмыя мясціны з нечаканага ракурсу, прыватныя ўспаміны і агульная спадчына, мінулае і сучаснасць.
Рэдактар кнігі – Андрэй Хадановіч.
***
Валодзя Караткевіч на беразе Дняпра
Вецер хмары па небе ў сумёты зьбіраў
І яны застывалі ў маўклівым спакоі.
Сумны хлопчык сядзеў на адхоне Дняпра,
А краіна драмала ў сьнягах за ракою.
“Бог пакінуў яе. Пэўна, зь дзесяць вякоў,
Як забыўся аб нашай няшчаснай радзіме,
Дзе ня тое што цмокаў – няма й ветракоў,
Ані Донаў Кіхотаў, каб біліся зь імі.
Ён пайшоў і пакінуў нас зь ёю саміх –
Дык на чорта малітвы да гэткага Бога?”
Раптам сьнег прыпыніўся і вецер заціх –
Бог схіліўся і сумна глядзеў на малога.
І пакуль феерверкі ляцелі ў гару
І клалося ў снапы пад сярпамі калосьсе,
Ён пайшоў – і адзін нарадзіў Беларусь,
І для першага разу някепска ўдалося.
Пра кнігу Андрэя Лазуткіна кажа яе рэдактар Людміла Рублеўская:
“Проза двадцатилетних” – модный ныне феномен, хотя статуса феномена заслуживают единицы из поколения. Андрей Лазуткин – именно такой “единичный” автор. Чем живут, как глядят на историю и современность рожденные в Беларуси 1990-х? Для многих это станет открытием, кого-то возмутит, кого-то ранит. Поколение межвременья, выросшее в разломе эпох, когда прежние идеалы умерли, а новые не набрали силу, когда ни семья, ни школа, ни государство не способны дать веру во что-то, объяснить – кто ты, и кто – твой народ… Что их ждет? Молодой автор поставил амбициозную задачу – найти ответ на этот вопрос экспериментальным путем, отправив героя-аватара в смоделированное прошлое, в котором Вторая мировая война закончилась с другим итогом, и параллельно – в болевые точки современности. Он путешествует по Беларуси агрогородков и обветшалых хрущевок, едет в Вильнюс, Львов, Варшаву, в сопровождении бырла, юношеского цинизма и мучительного желания понять, что происходит с миром. А там, в альтернативной истории, трясется в холодных теплушках по рабскому Отсланду, взрывает с партизанами железнодорожные станции и разбирается в политтехнологиях, которые остаются неизменными, отводя белорусам роль пешек в чужой кровавой игре. Автор обозначил жанр своего произведения, как ост-модерн. Есть здесь и альтернативная история, и дизель-панк, и свойственный прозе двадцатилетних цинизм и стеб, но главное – это динамичная и острая, честная и талантливая проза, и новое яркое имя белорусской литературы”.
Дарэчы, у серыі «Пункт адліку» – новы дызайн, распрацаваны Нікам Анціпавым.